Valmet is the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries. We aim to become the global champion in serving our customers.

Valmet's services cover everything from maintenance outsourcing to mill and plant improvements and spare parts. The strong technology offering includes pulp mills, tissue, board and paper production lines, as well as power plants for bio-energy production. Valmet's advanced automation solutions range from single measurements to mill wide turnkey automation projects.

Valmet's net sales in 2016 were approximately EUR 2.9 billion. Our 12,000 professionals around the world work close to our customers and are committed to moving our customers' performance forward - every day. Valmet's head office is in Espoo, Finland and its shares are listed on the Nasdaq Helsinki.

Read more www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal

Site Planning and Subcontracting Administrator

Business line: EMEA
Country: Sweden
Location: Karlstad
Job description: Söker du en ny utmaning där du får utveckla din administrativa kompetens och möjligheten att ingå i en global koncern med framtida utvecklingsmöjligheter?
Då kan vi erbjuda dig ett mycket stimulerande arbete där du kommer att ha en nyckelroll i vår verksamhet.
Vi söker en ny medarbetare till vår avdelning Fältservice i Karlstad, som ansvarar för underhåll, montage och specialiserad serviceuppdrag hos kunder inom pappers -och massaindustrin.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att assistera våra säljare, servicetekniker med administration i de olika projekten som avdelningen ansvarar för.

I huvudsak kommer du att arbeta med:

• Administration (orderhantering, fakturering, inköp).
• Tidregistrering.

Du kommer även att få en ledande roll i implementeringen av ett nytt affärssystem.
Requirements: Tjänsten kräver god datorvana då vi arbetar mycket med Lotus Notes, MS Office, Baan, Agda samt språkkunskaper inom svenska och engelska.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från liknande roll.
Erfarenhet av att jobba med LEAN och förbättringsarbete är meriterande.
Som person är du framåt, driven och engagerad. Du har god organisationsförmåga och är både noggrann och effektiv i ditt arbete.
Att se både detaljer och helhet samt att bygga relationer och samarbeta framgångsrikt är också viktiga egenskaper i den här rollen.
We offer: Vi erbjuder dig en möjlighet att bli en del av ett ledande internationellt företag där du får ett stimulerande och kundnära arbete. Arbetsuppgifterna är varierande och teamet du kommer jobba tillsammans med är målinriktat och engagerat med ett stort kundfokus.
Additional information: Intresserad? För mer information om rollen, kontakta Bjorn Henriksson, Senior Manager, Field Services, 070 108 12 32

Välkommen med din ansökan senast 26 januari.

Back