Valmet is the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries. We aim to become the global champion in serving our customers.

Valmet's services cover everything from maintenance outsourcing to mill and plant improvements and spare parts. The strong technology offering includes pulp mills, tissue, board and paper production lines, as well as power plants for bio-energy production. Valmet's advanced automation solutions range from single measurements to mill wide turnkey automation projects.

Valmet's net sales in 2016 were approximately EUR 2.9 billion. Our 12,000 professionals around the world work close to our customers and are committed to moving our customers' performance forward - every day. Valmet's head office is in Espoo, Finland and its shares are listed on the Nasdaq Helsinki.

Read more www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal

Valmet söker Assistent till IPR avdelningen

Business line: Pulp and Energy
Country: Sweden
Location: Sundsvall
Job description: Är du en administrativ klippa med intresse för uppfinningar?
Här har du en spännande möjlighet att ta steget in i ett teknikledande företag!
Valmet i Sundsvall söker nu en engagerad och ansvarstagande administratör till patentavdelningen.

I patentavdelningens uppgifter ingår att hantera uppfinningsanmälningar, utforma patentansökningar och handlägga patentärenden, såväl svenska som utländska. Bevakning av konkurrenters patent och invändningar utgör också en viktig del av arbetet inom patentavdelningen.

Patentassistentens roll är att bistå patentingenjörerna administrativt.

Några exempel på arbetsuppgifter:

- Förbereda möten och föra protokoll
- Iordningställande av formella handlingar för patentansökningar, fullmakter etc.
- Korrespondens med patentmyndigheter och ombud i Sverige och utomlands
- Dataregistrering och arkivhållning
- Fakturahantering

Primärt kommer du att ansvara för arbetsuppgifter relaterade till patentadministration i Sundsvall men även i Karlstad och Göteborg, varpå resor i tjänsten kan förekomma.

På sikt kan också möjlighet ges för utbildning till auktoriserad paralegal.
Requirements: Du har en relevant eftergymnasial utbildning och-/ eller ett par års erfarenhet av administrativt arbete i en liknande roll. Du har en vilja att lära dig de formella aspekterna av patentsystemet samt ambition att utvecklas inom Valmet.

Du är noggrann, serviceinriktad, ansvarstagande och organiserad. Du gillar att arbeta efter rutiner och har förmågan att hantera flera paralella uppgifter samtidigt och vet hur du ska prioritera dessa.

Du är utåtriktad och har lätt för att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Det är viktigt att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Merparten av vår externa korrespondens sker med utländska kontakter.
Du har god datavana.
We offer: Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en global miljö med stora utvecklingsmöjligheter.

Som anställd på Valmet får du tillgång till en flora av förmåner så som till exempel träning på arbetstid, kompetensutveckling och flexibla arbetstider. Vi investerar i att utveckla vår personal, speciellt vad gäller ledarskap, välbefinnande och hållbarhet.

Hållbarhet utgör också en central del av Valmets affärsstrategi och verksamhet. Våra värderingar, uppförandekod och tillhörande policyer samt utvalda globalt erkända initiativ och principer skapar grunden för hållbara resultat på Valmet. Vi tror att teknik spelar en viktig roll när det gäller att bromsa och anpassa oss till klimatförändringen.
Additional information: Vill du vet mer om tjänsten kontakta Roger Johansson, Patentchef, på 060-16 50 14 alt.roger.j.johansson@valmet.com.
Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Cecilia Romö, HR, cecilia.romo@valmetpartners.com.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut så ansök gärna snarast, dock senast den 31/10 2017.

Back